31 May 2009

HABER EYLEN AŞIKLARA




Haber eylen aşıklara,
Aşka gönül veren benem.
Aşk bahrisi olubanı,
Denizlere dalan benem.

Deniz yüzünden su alıp,
Sunuveririm göklere.
Bulutlayın seyran edip,
Arşa yakın varan benem.

Yıldırım olup şakıyan,
Gökte melâyik dokuyan,
Bulutlara hüküm süren,
Yağmur olup yağan benem.

Gördüm göğün meleklerin,
Her biri bir işteymiş.
Hak Calabın zikrin eden,
İncil benem, Kuran benem.

Gördüm diyen değil, gören,
Bildim diyen değil, bilen,
Bilen O'dur, gösteren O,
Aşka esir olan benem.

Sekiz uçmak âşıklara,
Köşk ve saraydır bilene.
Musa gibi hayran olup,
Tur Dağında kalan benem.

Kalem çalınacak görgil,
Haber böyle durur bilgil.
Kalû belî kelecisin,
Bundan haber veren benem.

Deli oldum adım Yunus,
Aşk oldu bana kılavuz.
Hazrete değin yalınız,
Yüz sürüyü varan benem.

Yunus Emre