31 May 2009

HOCAM SENİN HİKMETİNE




Hocam senin hikmetine,
Kalam ah dost deyi deyi.
Aklım ermez kudretine,
Benim ah dost deyi deyi.

Hüda hey benim mabudum,
Sensiz bu dünyayı n'idem?
Yoluna can teslim edem,
Gidem ah dost deyi deyi.

Yanam dünyanın yüzünde,
Hayalin kaldı gözümde.
Mevlâm aşkın denizinde,
Yüzem ah dost deyi deyi.

Hey yalancı dünya fani,
Alma gel boynuna kanı.
Boğazıma gelcek canı,
Verem ah dost deyi deyi.

Yüksekten alçağa inem,
Aşkın oduna ben yanam.
Yana yana küller olam,
Tozam ah dost deyi deyi.

Ben deli oldum, olam mı?
Firkatla böyle kalam mı?
Bir kâğıda bin kelâmı,
Yazam ah dost deyi deyi.

Nerden neye geldin neye,
İnanma yalan dünyaya.
Varır olıcak sinliğe,
Girem ah dost deyi deyi.

Yunus yok âşıka aram,
Aşksızlara sohbet haram.
Soranlara haber verem,
Diyem ah dost deyi deyi.

Yunus Emre