30 May 2009

İKİ CİHAN ZİNDAN İSE




İki cihan zindan ise,
Gerek bana bostan ola.
Artık bana ne gam gussa,
Çün inayet dosttan ola.

Varam o dosta kul olam,
Hem açılıban gül olam.
Hem ötüben bülbül olam,
Durağım gülistan ola.

O dost yüzün gördü gözüm,
Erenlere toprak yüzüm.
Söz bilene benim sözüm,
Gerek şekeristan ola.

Her davadan geçen kişi,
Hak’tan yana uçan kişi.
Aşk şarabın içen kişi,
Geh esrik geh mestân ola.

Henüz iki cihan benim,
Zindanda görür bu gözüm.
Senin aşkınla bilişem,
Gerek hâsül hastan ola.

Kördür münâfığın gözü,
Yarın kara kopar yüzü.
Halkın bana acı sözü,
Gerek şekeristan ola.

Her dem yüzüm yere vuram,
Allah'ıma şükür kılam.
Ben benliğim dosta verem,
Ne dâvâ-yi destan ola.

Burda iken açgıl gözün,
Der önüne kendi özün.
Yunus senin işbu sözün,
Âlemlere destan ola.

Yunus Emre